چکیده :

هدف اين پژوهش بررسی نقش برنامه درسی پنهان در رفتار انضباطی دانش آموزان فنی وحرفه ای وکاردانش، از دیدگاه معلمان می باشد. جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق کلیه معلمان هنرستان های فنی حرفه ای وکاردانش پسرانه شهرستان زنجان در سال تحصیلی92-91می باشد که از بین آنها 168 نفر به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب وبرای بررسی دیدگاه آنها از پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس مقیاس لیکرت تنظیم شده بود، استفاده گردید.پژوهش از نوع توصیفی -پيمايشي بوده كه جهت توصیف داده ها ازدرصد فراوانی پاسخ مشارکت کنندگان به مولفه های برنامه درسی پنهان و در سطح استنباطی از آزمون t یک متغیری استفاده شده است .نتايج پژوهش حاكي از آن است كه انواع مختلف برنامه درسی پنهان(ویژگی های شخصیتی وعلمی معلم ، جو اجتماعی و محیط فیزیکی مدرسه ، نحوه تشویق و تنبیه دانش آموزان و میزان رعایت قوانین ومقررات ) با توجه به ماهیت متفاوت خود می توانند نقش مثبت یا منفی در رفتار انضباطی دانش آموزان داشته باشند .

کلید واژگان :

برنامه درسی پنهان ، رفتار انضباطی ، هنرستان های فنی وحرفه ای وکاردانش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک