چکیده :

چکيده - اکثر قوانين کنترلی برای سيستم تعليق خودروها، با درنظر گرفتن دسترسی به تمام اطلاعات سطح جاده بعنوان اغتشاش وضع شده است در حالی که پارامترهای کنترلی این سيستم ها، بسيار زیاد به اغتشاشات وارده از سطح جاده وابستگی دارند. در این مقاله قانون تطبيقیِ مقاومی براساس تابع لياپانوف، با حساسيت کم پارامترها به اغتشاشات وارده از سطح جاده برای سيستم تعليق خودرو ارائه شده است. در این قانون کنترلی، پارامترهایی برای ایجاد محدوده ای جهت پایدارسازی و افزایش همگرایی سيستم در نظر گرفته شده است بطوری که با تغيير این استفاده شده MATLAB پارامترها ورودی سيستم تغيير می کند. برای ارزیابی قانون کنترلی ارایه شده از مدل یک-چهارم خودرو و نرم افزار است. نتایج بدست آمده نشان دهنده عملکرد مطلوب قانون کنترلی از نظر کاهش نوسانات بدنه خودرو است.

کلید واژگان :

كنترلر تطبيقی مقاوم، سيستم تعليق نيمه فعال، مدل یک-چهارم خودرو، ضربه گيرMR



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک