چکیده :

به منظور روابط بلند مدت با مشتریان ویژه و ایجاد ارتباطی فراتر از محدودیت های بانکداری سنتی، همچنین ارائه خدمات و محصولات مالی متناسب با نیازهای خاص این دسته از مشتریان، عملیات بانکداری اختصاصی در بانککشاورزی طراحی شده و به اجرا در آمده است. بانکداری اختصاصی در کشور ما بسیار نوپا بوده و خدمات این صنعت درحال شکل گیری و تکامل است، بنابر این به دلیل جدید بودن، بیش از سایر خدمات صنعت بانکداری نیازمند معرفی وملموس سازی است. هدف تحقیق، شناسایی و اولویت بندی نیاز های مشتریان ویژه بانک کشاورزی از خدمات بانکداری اختصاصی است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی بوده و از نظر نحوه گرد آوری داده ها توصیفی است. در این تحقیق ابتدا نیاز های مشتریان از خدمات بانکداری اختصاصی با انجام مصاحبه با خبرگان حوزه بانکی شناساییشد، سپس اهمیت این خدمات از نظر آنان مورد سنجش قرار گرفت و بوسیله آزمون فریدمن اولویت نیازهای مشتریان از این خدمات مشخص شد. براساس نتایج این پژوهش، 01 مورد به عنوان نیازهای مشتریان ویژه بانک کشاورزی از خدمات بانکداری اختصاصی شناسایی شد، صداقت و امانتداری و راز داری مدیر حساب، اطلاع رسانی منظم و دوره ای به مشتری توسط مدیر حساب ، تضمین یک حداقل سود قابل قبول و تنظیم قرارداد شفاف با مشتری به ترتیب مهم ترین نیاز های مشتریان بانک کشاورزی از خدمات بانکداری اختصاصی به شمار می آید.

کلید واژگان :

نیاز، مشتریان ویژه، بانکداری اختصاصی، بانکداری سنتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک