هدف این مقاله در نظر گرفتن الزامات مورد نیاز رویکرد بخش صنعتی به منظور آموزش کارآفرینی بخش تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات( (ICT می باشد. یکی از چارچوب های فرآیند تغییر اصطلاح آموزش کارآفرینی تمرکز ویژه رویICT است. مطالعات انجام شده در ارتباط با برنامه هاى توسعه اغلب كشورها، نشان مي دهد كه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در فرايند رشد كشورهاى مختلف نقش كليدي دارد. در دو دهه گذشته نيز کشورهای پیشرفته صنعتي داراي فناوری جديد، به آن، به عنوان محور بنیادین توسعه، توجه بسياري کرده اند. به طوری که هر یک از کشورها طرح های ملی و منطقه ای ويژه اي را برای توسعه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات اجرا کرده است. تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات با برخورداری از ویژگی ها و قابلیت های گوناگون توانسته است انعطاف پذیری بسیاری را در زمینه کارآفرینی از خود نشان دهد. تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات ، دو ابزار کلیدی مورد نیاز هر فعالیت کارآفرینی هستند و با آموزش کارآفرینی در توسعه و غنی سازی آن مي توان شاهد گامهاي بلندي در جهت توسعه پايدار گرديد. بر این اساس در این مقاله پس از بیان طرح، کارآفرینی، آموزش کارافرینی، مدل های آموزش کارآفرینی، ، مشارکت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کارآفرینی ، ویژگی های تاثیرگذار فناوری اطلاعات و ارتباطات در کارآفرینی ،کارآفرینی و موانع آن در ایران بحث شده است.
کلید واژگان :كارآفريني،آموزش کارآفرینی. فناوري اطلاعات و ارتباطاتT کارآفرینی و موانع آن در ایران
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148394608147048
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
- برگزار کنندگان : شرکت پژوهشی صنعتی طرود شمال
- تاریخ ثبت : 1395/10/20 10:44:41
- ثبت کننده : سجاد حبیبیان
- تعداد بازدید : 283
- تعداد فروش : 0