چکیده :

سازمان‌ها در تدوين استراتژي‌، به دنبال ارائه راهکار مناسب و کارا جهت تصاحب سهم قابل توجه از بازار هدف خود مي‌باشند، در چنين شرايطي ضمن تقابل بين رقبا، در پاره‌اي موارد منجر به ايجاد رقابت ناسالم بين آنها مي‌شود. همچنين اين امر مي‌تواند منافع همه رقبا را تحت الشعاع قرار دهد. براي حل اين چالش‌ها، مديريت استراتژي اقيانوس آبي ظهور يافت. در بحث راهبرد اقيانوس ¬آبي تنها راه پيروزي در رقابت، توقف تلاش براي پيروزي در رقابت است و به جاي ورود در رقابت خونين در اقيانوس قرمز بايد وارد فضاي بازار نامحدود اقيانوس¬هاي آبي شد و دست به خلق تقاضا زد. در اين مقاله مفاهيم رويکرد مديريت استراتژيک مبتني استراتژي اقيانوس آبي و تفاوت آن با استراتژي هاي ديگر مقايسه شده، مزيت و کاربرد آن مورد بررسي قرار گرفته است و پيشنهادات لازم براي توسعه آن ارايه شده است.

کلید واژگان :

استراتژي اقيانوس آبي، مزيت رقابتي، نوآوري در ارزش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک