چکیده :

صنايع كوچك و متوسط در سالهاي اخير سهم قابل ملاحظه‌اي در ايجاد شغلهاي جديد داشته‌اند. به بيان ديگر در دنياي مدرن كنوني، صنايع كوچك با مشخصات مخصوص به خود در متغيرهاي مختلف و مهمي چون رشد اقتصادي، رقابت و همچنين حل بحرانِ بيكاريِ همه‌گير، اثرات قابل توجهي دارند.اين تحقيق به روش توصيفي-پیمایشی، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته 40سوالی انجام گرفته است. جامعه آماري در بررسي توصيفی- پیمایشی كليه مدیران عامل و مدیران منابع انسانی شرکت های کوچک و متوسط است.که از روش تمام شماری تعداد نمونه 190 نفر انتخاب گردیدند. ضريب پايايي آن از طريق شاخصآلفاي كرونباخ 821/0محاسبه گرديد. اين پرسشنامه در مقياس ليكرت 5 گزينه¬اي تنظيم شده و طيف آن شامل بسيار زياد با نمره 5، زياد با نمره 4، متوسط با نمره 3، و كم با نمره 2 ،خيلي كم با نمره 1، بوده است.تحلیل آماری با استفاده ازآزمونT مقایسه میانگین یک نمونه،آزمونT مقایسه میانگین دو نمونه مستقل، آنالیز واریانس یک-طرفه،آزمون رتبه‌بندی فریدمن، آزمون تعقیبی ویلکاکسون جهت ارائه یافته¬های جانبی تحقیق و با استفاده از نرم‌افزار 21Spssمورد استفاده قرار گرفته است.

کلید واژگان :

نهادینه کردن استراتژی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک،سودآوری شرکتهای کوچک و متوسط



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک