چکیده :

: در این مقاله یک روش کنترل تطبیقی مدل مرجع پیشگوی حالت برای یک موتور توربین گازی به کارگرفته شده است. ابتدا روش کنترل تطبیقی مدل مرجع پیشگوی حالت برای یک سیستم چندورودی-چندخروجی در حالت کلی ارائه شده است. پایداری قوانین تطبیق با استفاده از روش لیاپانوف اثبات شده است. سپس روش ارائه شده برای یک سیستم موتور توربوشفت با مقادیر دینامیک واقعی پیاده سازی شده است. به منظور اثبات کارایی روش پیشگوی حالت در یک سناریوی شبیه سازی این روش با روش مدل مرجع کلاسیک مقایسه شده است. نتایج شبیه سازی برتری روش پیشنهادی را به خوبی نشان می دهد.

کلید واژگان :

کنترل تطبیق مدل مرجع ، پیشگوی حالت ، توربین گازی ، موتور توربوشفت JetCat SPT5 ، پایداری لیاپانوف



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک