چکیده :

برند سازی مقصد بر ویژگی‌های خاص یک مقصد دلالت دارد. هدف اصلی برند سازی مقصد، ارائه‌ی یک تصویر ویژه از مکان است، که می‌تواند به‌عنوان روشی جهت متمایز کردن آن مقصد از سایر رقبایش مورداستفاده قرار بگیرد علاوه بر این نوید یک سفر به‌یادماندنی و تجربه منحصربه‌فرد در مقصد گردشگری را به همراه دارد. مقاصد گردشگری با برگزاری رویدادهای گردشگری، به‌عنوان یک محصول جذاب و موردنیاز گردشگران، می‌توانند به‌صورت برند در فضای داخلی ، ملی و بین‌المللی به رقابت بپردازند. گردشگری غذا یکی از انواع گردشگری است که می‌تواند نقش مهمی در جذب توریست‌ها داشته باشد. این نوع گردشگری به آداب‌ورسوم و فرهنگ هر کشوری مرتبط است و برای بازدیدکنندگانی که از سایر کشورهای جهان با فرهنگی متفاوت به این کشورها قدم می‌گذارند و آماده تجربۀ فرهنگ و رسوم و غذاهای آنان هستند، جذابیت دارد. اغلب کشورها، مرجع‌ترین راه‌ برای مسافران در تجربه یک فرهنگ دیگر از طریق توریسم غذایی می‌دانند . لذا برگزاری رویدادهای خوراک‌شناسی به‌عنوان میراث فرهنگی ناملموس مقصد و احیاکننده فرهنگ مقصد، موجب توسعه اقتصادی محلی و بومی‌شده و به اشتغال‌زایی نیز منجر می‌شوند و در امر رسیدن به توسعه پایدار نقش مهمی را ایفا می‌کند. به همین دلیل، برگزاری رویدادهای خوراک‌شناسی می‌تواند دربرند سازی و افزایش تقاضا برای مقاصد گردشگری نقش داشته باشد و در کنار آن سنت‌های محلی و تنوع جوامع را نیز حفظ کند. آنچه که در این مقاله به آن پرداخته‌شده است: بررسی گردشگری غذا و رویدادهای خوراک‌شناسی و تأثیر آن ها در جذب گردشگر و اثرگذاری این رویدادها در برند سازی مقاصد گردشگری است.

کلید واژگان :

گردشگری رویداد،گردشگری غذا،رویداد خوراک شناسی،برندسازی،مقاصد گردشگری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک