چکیده :

فضای مجازی، به عنوان فضای دومی از زندگی واقعی است که مانند فضای واقعی، نیازمند فرهنگ است. این فرهنگ از عوامل متعددی مانند عرف، شرع، وضعیت اقتصادی و معیشتی، سطح تحصیلات و غیره ناشی می‌شود.فضای مجازی، فرهنگ خاص خود را دارد و کاربران، بسته به ویژگی‌های فردی و فرهنگی خود، باید بخشی از این ویژگی‌ها را بپذیرند و در چهارچوب آن‌ها عمل کنند.اینترنت و فضای مجازی، جمعی از همه رسانه‌هاست و در آن هم پیام کتبی و صوتی و شفاهی تولید می‌شود و هم محتوای تبلیغی و ایدئولوژیک در آن وجود خواهد داشت. فضای مجازی با هر تعریف و تعبیری قلمرو وسیع و بکری است که برای ساکنان خود امکانات،آزادی ها،فرصت ها،دلهره ها،آسیب ها و محدودیت های نوینی را به همراه دارد. نگارندۀ این تحقیق سعی بر آن داشته تا با هدف معرفی اینترنت ، میزان استفاده زنان و جوانان از فضای مجازی به بررسی چالش¬ها و پیامدهای آن به روش مطالعه¬ای و کتابخانه¬ای بپردازد.

کلید واژگان :

اینترنت، فضا ، مجازی، خانواده ، زنان ، جوانان ، پیامد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک