چکیده :

مقدمه: اينترنت صحنه فرهنگى و اجتماعى است كه فرد خود را در موقعيت هاى متنوع، نقش ها و سبك هاى زندگى قرار مى‌دهد. هدف: لذا، در این تحقیق به بررسی تأثير تحصيلات والدين براعتیاد به اینترنت دانش‌ آموزان است. مواد و روش: در تحقيق حاضر از روش تحقيق توصيفي استفاده شد. جامعه آماري كليه دانش ‌آموزان متوسطه استان سمنان در سال تحصيلي 91- 92 هستند. از بين جامعه آماري، براساس جدول تعيين حجم نمونه از روي حجم جامعه يا جدول كرجسي و مورگان، تعداد 800 نفر به شيوه نمونه‌گيري تصادفي طبقه‌اي انتخاب شدند. براي گردآوري داده‌ها از پرسشنامه استفاده به عمل آمد.در اين پژوهش براي سنجش اعتیاد به اینترنت از آزمون اعتیاد به اینترنت استفاده شد. آزمون اعتیاد به اینترنت توسط یانگ (1998) توسعه و تكامل يافت. روش هاي آماري مورد استفاده شامل آماره هاي توصيفي از قبيل ميانگين، انحراف معيار، درصد مي باشد. یافته ها: نتايج تجزيه و تحليل داده‌ها نشان داد كه همبستگي بين استفاده از اينترنت دانش آموزان دختر و پسر و تحصيلات والدين آن ها مستقيم و متوسط است. هم چنين بين استفاده از اينترنت در دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معني‌داري وجود دارد و ميانگين استفاده از اينترنت در پسران بيشتر از دختران است. نتایج: نتیجه می گیریم که بين استفاده از اينترنت دانش آموزان دختر و پسر و تحصيلات والدين آن ها رابطه معني داري وجود دارد.

کلید واژگان :

اعتياد، اينترنت، تحصيلات والدین ، دانش‌آموزان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک