چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر مدارس هوشمند بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان است. طرح تحقیق با شیوه ی شبه آزمایشی بود و براي سنجش مهارتهاي اجتماعی دانش آموزان از پرسشنامه ماتسون و همکاران استفاده شد. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه ی دانش آموزان پایه ی پنجم دبستان شهرستان بابل که در سال تحصیلی 97-96 مشغول به تحصیل بوده اند. نمونه آماری را 4 گروه 26 نفر (104 نفر) که یک گروه از دانش آموزان دختر مدرسه ی هوشمند، یک گروه از دانش آموزان دختر مدرسه ی غیر هوشمند، یک گروه از دانش آموزان پسر مدرسه ی هوشمند، یک گروه از دانش آموزان پسر مدرسه ی غیر هوشمند به عنوان نمونه ی پژوهش انتخاب شدند. نتایج توسط نرم افزار آماری 22SPSS تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که دانش آموزان کلاس های غیرهوشمند در مهارت رفتار اجتماعی دارای میانگین بالاتری نسبت به دانش آموزان کلاس های هوشمند می باشند.

کلید واژگان :

دانش آموز، مدارس هوشمند، مهارت های اجتماعی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک