معنويت در سازمان پديد نوظهوري است كه بسياري ازصاحبنظران مديريت و سازمان را در سطوح مختلف به خود جلب كرده است . براين اساس بسياري از آن معنويت را به عنوان منبعي پايدار براي سازمانها دانسته اند. معنويت در سازمان يك مفهوم جديدي است كه در ساليان اخير در ادبيات مديريت و كسب وكار در غرب ظهور پيدا كرده است. دنياي غرب در ساليان گذشته سعي در جداسازي امور دينوي ومعنوي داشته است كه اكنون در جست و جوي يكپارچگي اين دو مي باشد. رشد آني مفهوم معنويت در محيط كار و كاربردهاي آن، براي مديران منابع انساني و عاملان تغييراهميت فراواني دارد. هنگامي كه ابعاد گوناگون معنويت درمحيط كار استفاده شود، خلاقيت فردي، هماهنگي و موفقيت تجاري افزايش مي يابد. اهميت رو به رشد مساله معنويت در محيط كار اين است كه كاركنان علاقه زيادي دارند كه معنويت را در كار و سطوح ديگر زندگيشان تجربه كنند. منفعتي كه تشويق به معنويت براي سازمان مطبوع دارد مي تواند از ارتقاي خلاقيت فردي تا تعهد براهداف سازماني گسترش يابد.
کلید واژگان :معنويت در محيط كار، ارزش هاي سازمان، خلاقيت فردي، معنويت سازماني، رهبري معنوي، رهبري اخلاقي.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6151595309465251
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری
- برگزار کنندگان : موسسه آموزشی و تحقیقاتی نورباران اندیشه
- تاریخ ثبت : 1396/10/24 21:34:54
- ثبت کننده : محسن شفایی
- تعداد بازدید : 196
- تعداد فروش : 0