چکیده :

معنويت در سازمان پديد نوظهوري است كه بسياري ازصاحبنظران مديريت و سازمان را در سطوح مختلف به خود جلب كرده است . براين اساس بسياري از آن معنويت را به عنوان منبعي پايدار براي سازمانها دانسته اند. معنويت در سازمان يك مفهوم جديدي است كه در ساليان اخير در ادبيات مديريت و كسب وكار در غرب ظهور پيدا كرده است. دنياي غرب در ساليان گذشته سعي در جداسازي امور دينوي ومعنوي داشته است كه اكنون در جست و جوي يكپارچگي اين دو مي باشد. رشد آني مفهوم معنويت در محيط كار و كاربردهاي آن، براي مديران منابع انساني و عاملان تغييراهميت فراواني دارد. هنگامي كه ابعاد گوناگون معنويت درمحيط كار استفاده شود، خلاقيت فردي، هماهنگي و موفقيت تجاري افزايش مي يابد. اهميت رو به رشد مساله معنويت در محيط كار اين است كه كاركنان علاقه زيادي دارند كه معنويت را در كار و سطوح ديگر زندگيشان تجربه كنند. منفعتي كه تشويق به معنويت براي سازمان مطبوع دارد مي تواند از ارتقاي خلاقيت فردي تا تعهد براهداف سازماني گسترش يابد.

کلید واژگان :

معنويت در محيط كار، ارزش هاي سازمان، خلاقيت فردي، معنويت سازماني، رهبري معنوي، رهبري اخلاقي.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک