چکیده :

هدف از اين پژوهش بررسی رابطه ی شادکامی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان تیزهوش و عادی مقطع راهنمایی شهرستان بهبهان بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان تیزهوش و عادی شهرستان بهبهان و نمونه آن را 200 نفر از این دانش آموزان که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند، تشکیل می دهد. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش شامل پرسشنامه شادکامی آکسفورد و مهارتهای اجتماعی ماتسون مى ‏باشد. طرح پژوهش از نوع همبستگی است. به منظور تجزيه و تحليل داده‏ها علاوه بر استفاده از روشهای آمار توصیفی نظیر میانگین، انحراف استاندارد و حداقل و حداکثر نمره، از روشهای آمار استنباطی همانند ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل ضریب همبستگی پیرسون نشان داد كه بین شادکامی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان تیزهوش (55/0 r= و 01/0p< ) و عادی (44/0 r= و 01/0p<) مقطع راهنمایی شهرستان بهبهان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد.

کلید واژگان :

شادکامی ، مهارتهای اجتماعی، دانش آموزان تیزهوش، دانش آموزان عادی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک