چکیده :

در یک محیط کسب و کار جهانی، یک فرهنگ ملی که القاء کننده نوآوری است از اهمیت زیادی برخوردار است به خصوص در کشورهای در حال توسعه که می خواهند برای بهبود سطح درآمد به رقابت در عرصه جهانی بپردازند. از آنجا که فرهنگ سازمانی در فرهنگ ملی تعبیه شده، مطالعه فرهنگ در سطح سازمان به ویژه هنگامی که فرهنگ سازمانی و نوآوری در جهت افزایش عملکرد کاربرد داشته باشد، مناسب است. بنابراین هدف از این مطالعه بررسی تاثیر ابعاد فرهنگ سازمانی؛ توانمند سازی، تیم سازی، توسعه قابلیت ها، ایجاد تغییر، مشتری گرایی، یادگیری سازمانی بر نوآوری است. اين تحقيق از حيث هدف يك تحقيق كاربردي است و بر اساس روش، از نوع پيمايشي و در دسته تحقيقات علّي قرار مي گيرد. جامعه آماري شامل مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی مي باشد. در این پژوهش روش نمونه گیري، تصادفی ساده می باشد که براي انجام این تحقیق از نمونه با حجم200 پرسشنامه استفاده شده است. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ که مقدار آلفای کرونباخ بدست آمده برای پرسشنامه 856/0 است و روایی پرسشنامه توسط تعدادی از متخصصین جامعه آماری تایید شده است. براي تجزيه و تحليل اطلاعات و آزمون فرضيه ها از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. یافته هاي پژوهش حاکی از تاثیر مثبت توانمندسازی، ایجاد تغییر، مشتری گرایی و یادگیری سازمانی بر نوآوری است.

کلید واژگان :

فرهنگ سازمانی، درگیر شدن در کار، سازگاری، نوآوری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک