چکیده :

سیستم های آموزش هوشمند، ابزاری کارامد و موثر برای سازگاری خودکار فرایند یادگیری با پیشرفت و نیاز های دانشجویان است. یکی از سازگاری های احتمالی، استفاده از یک سیستم مرتب سازی سوال تطبیقی میباشد که سحتی سوالات را با سطح دانش دانشجوین تطبیق می دهد. در این زمینه، طبقه بندی صحیح سوالات برای ارایه به دانشجوین بر طبق سطح سختی آن ها مهم است. بسیاری از سیستم ها برای براورد و تخمین سختی سوالات توسعه یافته اند. با این حال تنوع در محیط های کاربرد موجب شده است تا استفاده از راه حل های موجود به سایر محیط ها سخت تر باشد. بنابر این، یک راه حل خاص به منظور تعیین سطح سختی سوالات باز به شکلی خودکار و هدفمند طراحی شده است. این راه حل را می توان به سایر فعالیت های با ویژگی می یابند. این ابزاری است که در پلاتفرم questournament های زمانی و اجرایی خاص به کار برد زیرا آزمون ها از طریق یادگیری الکترونیک مودل)محیط آموزشی داینامیک شئی گرای ماژولار( تلفیق می شود. راه حل پیشنهادی، یک سیستم خبره فازی است که از یک الگوریتم ژنتیکی به منظور تعیین سطح سختی استفاده می کند. از خروجی الگوریتم، این سیستم، قواعد فازی ای را تعریف می کند که این قواعد برای طبقه بندی سوالات استفاده می شود. داده های ثبت شده از یک فعالیت رقابتی در یک درس مهندسی مخابرات برای ارزیابی سیستم در برابر یک گروهی از کارشناسان استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که سیستم عملکرد موفقی دارد. بنابر این می توان نتیجه گرفت که سیستم قادر است تا کار طبقه بندی سوالات را در یک محیط یادگیری رقابتی انجام دهد.

کلید واژگان :

کلمات کلیدی: سیستم های آموزش هوشمند، فناوری آموزشی، طبقه بندی خودکار سوالات، یادگیری رقابتی، الگوریتم های ژنتیکی، سیستم های فازی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک