چکیده :

بیمارستانها در اکثر کشورها قسمت عمده اي از مراکز بهداشتی درمانی را تشكیل میدهند و بخش اعظم هزینه هاي بهداشت و درمان )حدود 07 %( را به خود اختصاص داده اند . با توجه به اهمیت صنعت بیمارستانی در کشور ایران این مقاله به بررسی استراتژیک بیمارستان هاي ایالات متحده آمریكا جهت الگو برداري مدیریت استراتژیک می پردازد .از لحاظ تاریخی، رقابت در صنعت بیمارستان در ایالات متحده سختتر شده است، در حالی که بیمارستان و مدیران براي بقاء، مراقبتهاي بهداشتی و درمانهاي نوین ایجاد کردهاند. این تحقیق مطالعات میان رشتهاي در مدیریت بیمارستان را بررسی میکنند و آنها را به یک چشم انداز مدیریت استراتژیک میرسانند، به طوري مدیریت بیمارستان در عمل میتواند یک تصویر بزرگ را براي هدایت بیمارستانهاي خود داشته باشد. علاوه بر این مقاله پیشبینی کرده است که یک راهنمایی براي محققان مدیریت جهت بررسی مجدد مدیریت بیمارستان و صنعت مراقبتهاي بهداشتی است.

کلید واژگان :

مدیریت بیمارستان؛ مراقبتهاي بهداشتی نوآورانه؛ مدیریت استراتژیک؛ صنعت بیمارستان ایالات متحده؛ شناخت استراتژیک؛ قابلیتهاي سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک