چکیده :

فناوری اطلاعات ابعاد مختلفی در هر فرایند سیستمی ایفا می کند . یکی از جلوه هایی که هرروزه در پیش روی ما است توان فناوری اطلاعات در برقراری ارتباط است ، که بر پایه همین اصل برنامه های گوناگون بر پایه این فناوری توسعه یافته است . با توجه به اهمیت این موضوع در کشور ما ؛ این مقاله این آثار را مورد بررسی قرار میدهد . از یافته ای پژوهشی در کشور صربستان استفاده شده است .این مقاله نتایج تحقیقات را در مورد تأثیر فناوری اطلاعات بر رضایتمندی از ارتباطات و یادگیری سازمانی بر اساس داده های شرکت های صربستان ارائه می دهد. نتیجه گیری های اصلی این مطالعه عبارتند از: 1 . میانگین آیتم های فناوری اطلاعات کمی بالاتر از حد متوسط است. 2 . تمام ارتباطات بین ابعاد فناوری اطلاعات و آیتم های فن آوری اطلاعات و ابعاد رضایتمندی از ارتباط، همچون ارتباطات موجود بین ابعاد فناوری اطلاعات و موارد فناوری اطلاعات و ابعاد یادگیری سازمانی، از نظر آماری معنی دار، فراوان و مثبت است. فن آوری های اطلاعات ارتباط قوی تری با عملکرد در سطح سازمانی و ارتباط ضعیف با عملکرد در سطوح فردی دارند. مدیران حرفه ای نشان دادند که رهبر و اعتماد به وی و صمیمیت با او در عملکرد مدیریت، تأثیر قابل ملاحظه ای بر روابط مشاهده شده دارد. اطلاعات بدست آمده از این مدیران نشان می دهد که جنبه های حرفه ای و خوب رهبران منجر به تأثیر بیشتر فناوری اطلاعات در عملکرد در سطوح فردی می شود و جنبه های استراتژیک خوب رهبران منجر به تأثیر بیشتر فناوری اطلاعات بر عملکرد در سطوح سازمانی می شود.

کلید واژگان :

فناوری اطلاعات، رضایت از ارتباط، یادگیری سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک