چکیده :

بسیاری از بزرگان و اندیشمندان رخت دانش از مدرسه و کانون‏های بحث و درس به عاریت برده اند. عده زیادی در سراسر عمر با درس و دفتر رسمی‏ و علم و عقل سر وکار داشته‏اند، ولی، کمتر کسی است که در میان شاعران و اهل سخن و نام‏آوری شکوه از مدرسه نداشته یا از مدرسه و مدرسه نشینان گله مندی نداشته ‏و بدگویی نکرده باشد. گویی جلوه درس و مدرسه، در نگاه احساس در میان اهل ادب و فرزانگان بسیاری راضی کننده نبوده است و فواید دیر بازده آن درآینده افراد مورد غفلت قرار گرفته است. گاه اعتراض ها در برابر دانش و درس‏ و مشق رسمی، نیز، از مدرسه در حکم محل و نشانه قیل و قال‏های بیهوده و بگو و مگوهای ناکارآمد و دلگیر یاد شده است.

کلید واژگان :

مدرسه، دانش، رسالت، راهنما



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک