از انجایی که کنوانسیون لاهه در سال 1924 م تصویب شد ولی بنا به ضعف ها و معایب موجود در کنوانسیون نتوانست خواسته های کشور های عضو را فراهم اورد. از این رو نهایتا با تلاش کشورها از طریق کنوانسیون تجارت و توسعه ساز مان ملل متحد در سال 1978 کنوانسیون هامبورگ جایگزین کنوانسیون بروکسل شد . در این راستا پژوهشگر در مقاله حاضر ابتدا به تبیین تاریخچه تشکیل کنوانسیون لاهه – ویزبی و چگونگی تشکیل کنوانسیون حمل و نقل دریایی 1978 هامبورگ پرداخته است و سپس مبنای مسئوولیت متصدی حمل در کنوانسیون هامبورگ و لاهه را بررسی کرده ،وبرای روشن شدن موضوع پژوهش مزایا و معایب کنوانسیون هامبورگ نسبت به کنوانسیون لاهه را تشریح کرده است . و همچنین روش پژوهش حاضر از نظر نویسنده توصیفی - تحلیلی است.
کلید واژگان :کنوانسیون هامبورگ ، کنوانسیون لاهه ، متصدی حمل ،حمل و نقل دریایی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6167325596080843
- سال انتشار : 1401
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی حقوق، علوم سیاسی ،سیاست اسلامی و فقه اسلامی
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی ادیب مازندران
- تاریخ ثبت : 1401/10/19 12:49:20
- ثبت کننده : ابوالفضل خبیری
- تعداد بازدید : 122
- تعداد فروش : 0