چکیده :

هدف از تحقيق حاضر، شناسايي چالش‌ها و فرصت‌هاي اجراي طرح المپياد درون مدرسه‌اي در دوران پساکرونا بود. تحقیق از نوع کاربردی و به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری را کلیه معلمین تربیت بدنی شاغل در آموزش و پرورش استان مازندران بودند که با توجه به جدول مورگان 312 به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته فرصت ها و چالش های برگزاری المپیاد درون مدرسه ای در پساکرونا با مقیاس پنج ارزشی لیکرت مورد استفاده قرار گرفت (88/0=α). برای رتیه بندی عومل مورد بررسی (6 فرصت و 7 چالش) از آزمون فریدمن و نرم افزار آماری 22SPSS استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که برای برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای فرصت های هویت بخشی معلمین و درس تربیت همچنین چالش¬ عدم اطلاع رسانی و برنامه ریزی صحیح از سطح وزارتخانه تا ادارات بدنی بالاترین رتبه را به خود اختصاص دادند؛ تدوين برنامة راهبردي و انتخاب راهبردهاي مناسب به منظور كمك به فرصت¬های موجود و كاهش آثار برخي از اين چالش ها در اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه ای پس از دوران کرونا پيشنهاد مي شود.

کلید واژگان :

المپیاد ورزشی، پساکروتا، چالش¬ها، فرصت ها، معلمین تربیت بدنی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک