چکیده :

علیرغم رشد روز افزون علاقه به درک رفتارهای مربوط به نام تجاری کارکنان در صنایع خدماتی، تحقیق در این زمینه بر تاثیر تعهد کارکنان به نام تجاری و محدود کردن حمایت تجربی تاکید دارد. اگرچه تعهد به نام تجاری، رفتارهای تجاری کارکنان را تبیین می کند، تعهد در یک ارتباط از طریق اعتماد موثر خواهد بود. بنابراین، این تحقیق به یکپارچه سازی اعتماد به نام تجاری پرداخته و به تجزیه و تحلیل تاثیر اعتماد به برند و تعهد به برند بر رفتارهای شهروندی برند کارکنان می پردازد. بدین منظور پرسشنامه پژوهش بین 70 نفر نمونه از جامعه آماری که کلیه مدیران فروش و بازاریابی آژانس های گردشگری در تهران می باشد، توزیع شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جهت پاسخ به سوالات و بررسی فرضیات تحقیق با نرم افزار Smart-PLS از روش بررسی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزیی ( PLS ) استفاده گردید. نتایج نشان داد که اعتماد به برند بر تعهد به برند تاثیر مثبت و معنی داری دارد و از این طریق به بهبود رفتارهای شهروندی برند کارکنان منجر می شوند. نتایج همچنین تاثیر مثبت و معنی دار تعهد به برند بر رفتارهای شهروندی برند کارکنان را نیز تایید می کند.

کلید واژگان :

اعتماد به برند ، تعهد به برند ، رفتارهای شهروندی برند کارکنان ، آژانس های گردشگری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک