چکیده :

این پژوهش به منظور شناخت ارتباط بین توانمندسازی کارکنان و اجرای اثربخش استراتژی در شرکت تولیدسموم کشاورزی مشکفام فارس انجام شده است که در آن مفهوم توانمندسازی کارکنان شامل پنج ابعاد احساسشایستگی، احساس داشتن حق انتخاب، احساس مؤثر بودن، احساس معنی دار بودن و احساس داشتن اعتماد بهدیگران و اجرای اثربخش استراتژی شرکت نیز شامل سه ابعاد تعیین اهداف سالیانه و سیاست ها، تخصیصمنابع و نهادی کردن استراتژی به وسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه بین 160 نفر نمونه ازجامعه آماری (کلیه کارکنان شرکت تولید سموم کشاورزی مشکفام فارس)، توزیع شد. روش تحقیق توصیفی ازنوع همبستگی است. برای تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS از آزمون ضریت همبستگی و آزمونرگرسون چندگانه استفاده گردید. نتایج نشان دهنده همبستگی مثبت و معنی دار توانمندسازی کارکنان وهمچنین همه ابعاد توانمندسازی کارکنان با اجرای اثربخش استراتژی شرکت به جزء بعد احساس معنی داریبودن می باشد. در بین ابعاد توانمندسازی کارکنان، بعد احساس داشتن حق انتخاب در کارکنان بیشترین ارتباطرا با اجرای اثربخش استراتژی شرکت دارد. نتایج نشان می دهد در بین ابعاد توانمندسازی کارکنان، تنها سه ابعاد(احساس شایستگی، احساس داشتن حق انتخاب و احساس داشتن اعتماد به دیگران) دارای تاثیر مثبت و معنیداری بر اجرای اثربخش استراتژی می باشند و دو ابعاد (احساس مؤثر بودن و احساس معنی دار بودن) درمعادله رگرسیونی وارد نمی شوند.

کلید واژگان :

توانمندسازی کارکنان ، احساس داشتن حق انتخاب ، اجرای اثربخش استراتژی ، شرکت تولید سموم کشاورزی مشکفام فارس



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک