چکیده :

«روابط انسانی» مديريت ارتباط با گروه هاي اجتماعي به منظور ايجاد فهم مشترك و درك متقابل توأم با اثربخشي دوجانبه بوده و هدف نهايي آن، آگاهي بخشي، ايجاد نگرش‌هاي مثبت، كاهش منازعات و توسعه موارد توافق و كمك به حل مسائل طرفين ارتباطات است. همچنين بر اساس اصول اخلاقي حاكم بر اين حرفه، صداقت، دقت و صراحت، نيكي با مردم، تكريم مخاطب، كاربست روشهاي درست، پرهيز از ترفند، حيله، فريب و نيرنگ، شفافيت، توجه به نظرات پيامگيران، پرهيز از پرده دري، دوستي با مردم و ... ، از جمله مواردي هستند كه جزء بايدهاي اين حرفه محسوب مي شوند و دست اندركاران روابط سازمانی موظف هستند كه در فعاليتهاي خود به آنها مومن و عامل باشند كه امروزه، پس از يك قرن عمر در اين حرفه مورد تأكيد قرار مي گيرند. بررسي سيرة پيامبر اعظم(ص) مبين كاربرد اين اصول به شكلي كامل و متعالي در فعاليت های ارتباطي حضرت محمد(ص) است و ما اميدواريم اين گونه تلاش¬هاي علمي، ما را از غفلتي كه تاكنون در پرداختن به بررسي علمي آن دامنگيرمان شده است، رهايي بخشد.

کلید واژگان :

رفتار سازمانی، سیره، پیامبر اکرم(ص)، فرد، گروه، سازمان.



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک