«روابط انسانی» مديريت ارتباط با گروه هاي اجتماعي به منظور ايجاد فهم مشترك و درك متقابل توأم با اثربخشي دوجانبه بوده و هدف نهايي آن، آگاهي بخشي، ايجاد نگرشهاي مثبت، كاهش منازعات و توسعه موارد توافق و كمك به حل مسائل طرفين ارتباطات است. همچنين بر اساس اصول اخلاقي حاكم بر اين حرفه، صداقت، دقت و صراحت، نيكي با مردم، تكريم مخاطب، كاربست روشهاي درست، پرهيز از ترفند، حيله، فريب و نيرنگ، شفافيت، توجه به نظرات پيامگيران، پرهيز از پرده دري، دوستي با مردم و ... ، از جمله مواردي هستند كه جزء بايدهاي اين حرفه محسوب مي شوند و دست اندركاران روابط سازمانی موظف هستند كه در فعاليتهاي خود به آنها مومن و عامل باشند كه امروزه، پس از يك قرن عمر در اين حرفه مورد تأكيد قرار مي گيرند. بررسي سيرة پيامبر اعظم(ص) مبين كاربرد اين اصول به شكلي كامل و متعالي در فعاليت های ارتباطي حضرت محمد(ص) است و ما اميدواريم اين گونه تلاش¬هاي علمي، ما را از غفلتي كه تاكنون در پرداختن به بررسي علمي آن دامنگيرمان شده است، رهايي بخشد.
کلید واژگان :رفتار سازمانی، سیره، پیامبر اکرم(ص)، فرد، گروه، سازمان.
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 7143150547446925
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین همایش ملی فرهنگ غدیر، الگوی تمدن و سبک زندگی اسلامی
- برگزار کنندگان : بسیج اساتید دانشگاه های استان آذربایجان شرقی
- تاریخ ثبت : 1394/02/23 12:54:34
- ثبت کننده : دکتر کریم اسگندری
- تعداد بازدید : 405
- تعداد فروش : 0