مقاله حاضر با هدف پیش بینب کیفیت زندگی کاری معلمان براساس ابعاد سرمایه روانشناختی و هوش معنوی صورت گرفته است. روش پژوهش توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری کلیه معلمان مقطع متوسطه دوم شهرستان بهمئی (238=N (بوده اند. حجم نمونه پژوهش (144=n (از طریق جدول مورگان مشخص و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از جامعه آماری مورد پژوهش انتخاب شده بود. ابزارهای بکار رفته در این پژوهش پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون )1971 ،)پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز و همکاران )2117الف( و پرسشنامه هوش معنوی سهرابی و ناصری )1111 )بوده اند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته بود. تحلیل داده ها نشان داد که میزان همبستگی بین متغیر سرمایه روانشناختی و کیفیت زندگی کاری در سطح معناداری بوده و 21 درصد از تغییرات متغیر کیفیت زندگی کاری توسط سرمایه روانشناختی پوشش داده می شد. میزان همبستگی بین متغیر هوش معنوی و کیفیت زندگی کاری در سطح معناداری بوده و 11 درصد از تغییرات متغیر کیفیت زندگی کاری توسط هوش معنوی پوشش داده می شد. همچنین تحلیل داده ا نشان می داد که بعد امیدواری سرمایه روانشناختی و بعد تجارب معنوی هوش معنوی توان پیش بینی کیفیت زندگی کاری را داشته اند ولی سایر ابعاد توانایی پیش بینی کیفیت زندگی کاری را نداشته اند.
کلید واژگان :کیفیت زندگی کاری، سرمایه روانشناختی، هوش معنوی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 8162082681689840
- سال انتشار : 1400
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی
- برگزار کنندگان :
- ISSN : Online ISSN: 2476-4477 Print ISS
- تاریخ ثبت : 1400/02/22 18:10:16
- ثبت کننده : فاضل احمدی نیک
- تعداد بازدید : 180
- تعداد فروش : 0