چکیده :

تجربه¬ی مطرح شده به فرایند ارزیابی، تشخیص و ارائه¬ی راهکارهایی برای کنترل دانش آموزی اشاره دارد که به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه (ADHD) مبتلا می باشد . (ADHD)اختلالی است که در آن پر تحرکی، بی‌توجهی و رفتارهای ناگهانی بیشتر و شدیدتر از کودکان دیگر وجود دارد. 3 تا 5 درصد کودکان به این اختلال مبتلا هستند و در پسرها شایع‌تر است. ممکن است در بعضی بیشتر علائم پر تحرکی و رفتارهای ناگهانی و در گروهی علائم بی‌توجهی بیشتر دیده شود. علائم این بیماری قبل از 7 سالگی شروع می‌شود ولی اغلب در دوران مدرسه مشکلات جدی ایجاد می‌گردد.کنترل دانش آموزان برای معلم در یک نگاه کلی آسان به نظر می رسد . زیرا اکثریت دانش آموزان با شروع تدریس معلم ویا با تذکرات اولیه، آرام می گردند اما زمانی که دانش آموزی دارای وضعیت بحرانی و اختلال رفتاری است، نظارت و کنترل کلاس برای معلم دردسر آفرین شده و فرایند تدریس معلم و یادگیری دانش آموزان مختل می گردد. تجربه ای که ارائه می گردد اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه( ADHD) را در یک دانش آموز پایه اول مقطع ابتدایی به وضوح نشان می دهد و راهکارهای عملی آن را که تا حدودی باعث کنترل اختلال می گردد، معرفی می¬کند. ADHD یک اختلال رفتاری مربوط به طبقه اختلالات فراگیر رشد در DSM(راهنمای تشخیصی – آماری اختلالات روانی انجمن روانپزشکی آمریکا) می باشد که تشخیص آن برای کودکان زیر 12 سال داده می شود . ویژگی عمده آن بیش فعالی است که کمبود توجه را به دنبال دارد و متعاقب آن باعث اختلال در فرایند یادگیری ،ایجاد مزاحمت برای دیگران ، بی نظمی و بی احتیاطی و دیگر اختلالات رفتاری می گردد.

کلید واژگان :

بیش فعالی، پایه اول، کمک حرفه ای



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک