هدف: در سال هاي اخير، شمار كاربران شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك، توييتر، گوگل پلاس، اينستاگرام و ساير شبكه هاي اجتماعي به سرعت در حال افزايش است؛ بنابراين، پژوهش حاضر در نظر دارد ضمن بررسي متون در خصوص آرشيوسازي رسانه هاي اجتماعي به عنوان ابزارهاي جديد و تعاملي انتقال اطلاعات به معرفي برخي از نرم افزارهاي ويژه آرشيوسازي محتوا بپردازد و درنهايت به عنوان يك مطالعه موردي، بعضي از رسانه هاي اجتماعي موردِ استفاده كاربران داخلي را در پايگاه آرشيو اينترنتي ارزيابي كند. روش/رويكرد پژوهش: در مقاله حاضر از روش بررسي متون درباره آرشيوسازي وب، برداشت داده از نرم افزارهاي رسانه هاي اجتماعي و نيز براي بررسي رسانه هاي اجتماعي از روش توصيفي با رويكرد پيمايشي استفاده شده است. يافته هاي پژوهش: پژوهش حاضر نشان داد كه بيش از ده نرم افزار براي آرشيوسازي رسانه هاي اجتماعي وجود دارد كه اكثر آن ها هزينه دار هستند اما هنوز در ايران نرم افزاري براي برداشت محتواي رسانه هاي اجتماعي و آرشيوسازي آن ها وجود ندارد. نتيجه گيري: داشتن برنامه راهبردي در اين زمينه اهميت دارد. بااين حال، خروجي و محتواي اين منابع زودگذر است و براي طولاني مدت دسترس پذير نيست. درواقع مي توان از اين منابع، استفاده آني كرد و براي استفاده هاي آتي بايد تدبيري انديشيد.
کلید واژگان :آرشيوسازي وب، رسانه هاي اجتماعي، برداشت داده، آرشيو اينترنت، نرم افزارهاي آرشيوسازي
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک