در این پژوهش قصد بر این است تا تأثیر استراتژیهای ناب و چابک زنجیره تأمین بر پاسخگویی زنجیره تأمین و عملکرد شرکت با نقش میانجی بهتعویقانداختن و مشارکت استراتژیک تأمینکنندگان در صنعت خودروسازی ایران بررسی شود. جامعه آماری شامل کلیه شرکتهای خودروسازی اصلی در شهر تهران می باشد. که بر اساس جدول مورگان 384 شرکت به دست آمد برای اندازهگیری متغیرها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد که به روش نمونهگیری دردسترس میان مدیران ارشد شرکتهای منتخب توزیع و جمعآوری گردید. آزمون مدل پژوهش بر اساس روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار لیزرل صورت گرفت. نتایج نشان داد که استراتژی زنجیره تأمین ناب بر پاسخگویی زنجیره تأمین تأثیر مثبت ندارد. زنجیره تأمین چابک بر پاسخگویی زنجیره تأمین تأثیر مثبت معنادار دارد. پاسخگویی زنجیره تأمین بر عملکرد شرکت تأثیر مثبت معنادار میگذارد. استراتژی بهتعویقاندختن در ارتباط بین استراتژی زنجیره تأمین چابک و پاسخگویی زنجیره تأمین از نقش میانجی برخوردار بود. درنهایت تأثیر مثبت معنادار استراتژی زنجیره تأمین ناب بر پاسخگویی زنجیره تأمین با نقش میانجی مشارکت استراتژیک تأیید شد.
کلید واژگان :استراتژی زنجیره تأمین ناب استراتژی زنجیره تأمین چابک پاسخگویی زنجیره تأمین عملکرد شرکت صنعت خودروسازی
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک