چکیده :

هدف: بررسی نگرش دانشجویان مقطع کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در باره تأثیر اینترنت بر تسهیل یادگیری در دروس عملی. روش گردآوری و تحلیل دادهها: ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه ) 27 سؤال( است که بین 56 دانشجو توزیع شده است. تجزیه و تحلیل دادهها با روشهای آماری توصیفی و استنباطی )آزمون کای اسکوئر( انجام شده است. برای مشخص کردن معنیداری تأثیر اینترنت در تسهیل یادگیری و فهم بهتر هر یک از دروس عملی مورد توجه در پژوهش )مرجعشناسی، سازماندهی منابع، کارآموزی و مجموعهسازی( از آزمون مجذور خی استفاده شده است. یافتهها: پرکاربردترینا بزارهایا ینترنتی در رفع نیازهایا طلاعاتی دانشجویان مورد بررسی، موتورهای جستوجو با 4/ 21 درصد و کتابخانههای دیجیتال و پایگاههای اطلاعاتی هر کدام با 9/ 17 بوده اند. نتیجه گیری: از دیدگاه دانشجویان مورد آزمون، تأثیرگذارترین ویژگیهای اینترنت در فرایند یادگیری بهترتیب رتبهبندی، رفع نیازهای اطلاعاتی، افزایش روزآمدی، افزایش سرعت، افزایش دانش حرفهای و صرفهجویی در زمان بوده است. یافتهها نشان داد استفاده از اینترنت در تسهیل یادگیری و فهم بهتر هر یک از دروس عملی فوق تأثیر بهسزا داشته است.

کلید واژگان :

اینترنت، یاد گیری الکترونیکی، کتابداری و اطلاع رسانی، دروس عملی، دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی اراک



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک