چکیده :

هر سازمانی را مجموعه ای از نیروی انسانی، فرایندها، تجهیزات، و خدمات به عنوان ارکان چهارگانه- تشکیل می دهند، که برای رسیدن به اهداف خاص سازمان توسعه یافته اند. موجودیت های سازمانی همانند یک سیستم عمل می کنند. دروندادهایی را دریافت، بر روی آن پردازش انجام داده، و بروندادهایی را تولید می نمایند. با توجه به ماهیت اجتماعی سازمان ها، بروندادهای آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم به جامعه خاصی از مخاطبان ( مشتریان یا مراجعه کنندگان) به عنوان خدمات سازمان ارائه می¬گردد. میزان رضایت مشتریان –که اهداف و خدمات سازمانی بر اساس آن تعریف و طراحی شده¬اند، معیار اصلی سنجش عملکرد سازمان¬ها محسوب می¬شود. از این رو، تمامی سازمان¬ها در راستای نیل به آن مهم تلاش می¬کنند. به عبارت دیگر، نیروی انسانی در قالب گروه¬هایی چند (یا همان بخش¬های تابعه سازمان)، با اجرا و انجام فرایندهایی ویژه، و با استفاده از تجهیزاتی مرتبط، طیفی از خدمات را برای مخاطبان خود طراحی می نمایند. در این میان، تجهیزات مناسب و مرتبط نقش ویژه ای دارند. مدیریت بهینه نیروی انسانی، تسهیل و تسریع فرایندها، و بهبود کیفیت و تنوع خدمات را موجب می شوند. و مسیر را برای تحقق اهداف سازمانی هموار می سازند. این ویژگی ها، حرکت سازمان ها به سمت طراحی، انتخاب، و استفاده از تجهیزات و ابزار متناسب با نیازهای بومی را در پی داشته است. این حرکت اگر به موازات تحولات و پیشرفت های حوزه فناوری باشد، ارزش افزوده تولید خواهد نمود

کلید واژگان :

درگاه های سازمانی، مدیریت دانش، جامعه اطلاعاتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک