چکیده :

با پيشرفت تکنولوژی، افزایش رقابت در کسب سهم بازارهای داخلی و بین‌المللی افزایش یافته است. [1] بنابراین، سازمان‌ها به‌دنبال راهی مطمئن جهت بهبود عملکرد دپارتمان بازاریابی می‌باشند تا عملکرد کل سازمان در بخش‌های مختلف بهبود یابد. این مقاله کاربردی به روش تحلیلی-همبستگی، با بهره‌گیری از ابزار پرسش‌نامه "لیکرت" به جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات می‌پردازد. جامعه آماری، 180 نفر از کارشناسان خبره بانک آینده می‌باشد و حجم نمونه با استفاده از فرمول "کوکران" 140 انتخاب شدند. نمونه‌گیری از جامعه مورد مطالعه به روش تصادفی بوده است و برای اطمینان از نرمال بودن پرسش‌نامه از آزمون "کولموگروف-اسمیرونوف" استفاده شده است. روایی پرسش‌نامه نیز از طریق آزمون بارتلتKMO=0.821)) و پایایی توسط ضریب "آلفای کرونباخ" (0.827) به تائید رسیده است. [2,3]نتیجه فرضیه‌های تحقیق حاکی از آن است که: مدیریت زنجیره تامین بر عملکرد دپارتمان بازاریابی و ارائه محصولات و خدمات بانکی، هزینه خدمات بازاریابی و عملکرد ارائه محصولات و خدمات تاثیر مثبت دارد.

کلید واژگان :

مدیریت زنجیره تامین،SCM، بازاریابی، خدمات بانکی.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک