چکیده :

کیفیت یکی از مهمترین ، جدیدترین و بروزترین مباحث در زمینه تولید و بخش خدمات است. توجه به كيفيت كالا و حساسيت نسبت به خدمات مطلوب‌تر در زمره مهم‌ترین نكاتي است كه جامعه جهاني در عصر حاضر به آن‌ها اولويت خاصي بخشيده است. درنتیجه، سنجش كيفيت خدمات، پیش‌زمینه‌ی ضروري برنامه‌ريزي در جهت بهبود كيفيت خدمات سازمان‌هاست. در اين مقاله به ارزيابي کيفيت خدمات شهرداري شهرستان برخوار از ديد کارکنان می‌پردازیم. جامعه آماري در اين تحقيق کل کارکنان شهرداری شهرستان برخوار می‌باشد براي آزمون فرضيات در اين پژوهش و با توجه به حجم جامعه آماري، از نمونه‌ای با حجم 140 نفر استفاده‌شده است. براي گرداوري اطلاعات از پرسشنامه استاندارد سروکوال استفاده شد. جهت انجام تجزیه‌وتحلیل از روش‌های نا پارامتریک آماري شامل، آزمون ويل کاکسون و فريدمن استفاده شد. نتايج اين تحقيق نشان می‌دهد که ازنظر کارکنان بيشترين ميزان اهميت مربوط به بعد عوامل محسوس و کمترين ميزان اهميت مربوط به بعد همدلي می‌باشد و همچنين در همه ابعاد کيفيت خدمات شکاف معناداري بين انتظارات و ادراکات کارکنان وجود دارد.

کلید واژگان :

کيفيت، کيفيت خدمات، مدل کيفيت خدمات، بخش عمومي



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک