چکیده :

دف پژوهش حاضر ارائۀ ، هـاي الگوي تعاملی نقش بازاریـابی چریکـی و مسـئولیت هاي شرکتاجتماعی بیمه بر وفاداري مشتریان با تأکید بر مزیـت هـاي کـارکردي برنـد و قابلیت اعتبار در بیمۀ ایران سه شهر تهران، سمنان و ایلام . باشد می پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر شیوة گردآوري اطلاعات تحقیق، توصیفی . باشد پیمایشی می- یتحق يآمارجامعۀ ق شامل مشتریان شعب بیمۀ ایـران در شـهرهاي تهـران، سـمنان و با توجهه کلام هستند یا به نامحدود بودن جامعۀ آماري، نمونـه عنـوان بـه نفـر 384تعـداد کـه هـر سـه ،است اي سهمیه گیري نمونه ،در این تحقیق گیري نمونهروش . انتخاب شدند شهر مورد نظر . دارنـد کلّی نمونۀ در اي سهمیه ابـزار گـردآوري اطلاعـات نیـز پرسشـنامه میباشد که روایی و پایـایی آن اطلاعـات از تحلیـل بـراي . شـده اسـت تأییـد افـزار نـرم ال پی ویژوال اس استفاده شده است دهند مینتایج نشان . که بازاریـابی چریکـی، مسـئولیت اجتماعی، مزیتهاي کارکردي برند و قابلیت اعتبار بر وفاداري مشتریان در سه بیمۀ ایران شهر مورد مطالعه تأثیر مستقیم، مثبت و معناداري دارند. همچنین مسـئولیت اجتمـاعی بـر بازاریابی چریکی و مزیت کارکردي برند، مزیت کارکردي برند بر قابلیت اعتبار، بازاریابی چریکی بر قابلیت اعتبار تأثیر ، مستقیم، مثبت و معناداري دارند

کلید واژگان :

بازاریابی چریکی، مسئولیت اجتمـاعی، وفـاداري مشـتریان، مزیـتهـاي کارکردي برند، قابلیت اعتبار



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک