چکیده :

امروزه رشد و گسترش روز افزون فناوری ارتباطات، انقلابی را در ابعاد مختلف زندگی انسان ها و عملکرد سازمان ها ایجاد کرده است. این فناوری ها، روش های کارکرد و نگرش افراد، سازمان ها و دولت ها را دگرگون ساخته و باعث ایجاد صنایع نوین، مشاغل جدید و خلاقیت در انجام امور شده است. کشور ایران نیز در عرصه حضور و به کارگیری تجارت و بانکداری الکتونیک، خصوصا بانکداری اینترنتی، کشوری جوان است و تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه درازی را در پیش رو دارد. در این مقاله سعی شده، به بررسی جایگاه خدمات بانکداری اینترنتی ) (IBS در بازار جوانان پرداخته و آگاهی، نگرش و رفتار آن ها را مود بررسی قرار داده و به دنبال آن تصویری از وضعی اینترنت بانک در بانک اقتصاد نوین و دستاوردهای این نظام برای کشور ارایه و در نهایت به چالش های پیش روی ایران در بکار گیری این نظام پرداخته شود. نتایج با استفاده از روش تحقیق "توصیفی- پیمایشی" نمونه ای متشکل از 168 نفر از مشتریان جوان بانک اقتصاد نوین مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی به بررسی جایگاه خدمات بانکداری اینترنتی در بازار جوانان پرداخته شده است. نتایج نشان می دهد که افراد جوان (سن 18-32) نگرش ها و درک مثبتی راجع به کاربردIBS داشتند. هم چنین تایید کردند که رابطه مثبتی بین کیفیت IBS و رضایت مندی و وفاداری وجود دارد.

کلید واژگان :

پذیرش بانکداری اینترنتی، سودمندی، تاثیر اجتماعی، خطرات پنداشتی.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک