چکیده :

رضا یت مند ي گردشگران یکی ازمهمتر ین عوامل رقابت ی وبهترین شاخص برا ي تضمین رشدسودهاي آتی محسوب می شود. امروزه بسیاري ازمراکز،ارگان هاوسازمان ها،م یزان رضا یت گردشگران رامعیاري مهم براي سنجش کیفیت کارخود قلمدادمی کنندواین روندهمچنان درحال افزایش است.رضایت گردشگرزمانی به دست می آیدکه فرآیندهاي مناسب به گونه اي طراح ی شوندکه خدمات ارائه شده توقعات وانتظارات گردشگررابرآورده نمایند. روش شناسی این مقاله، روش توصیفی- پیمایشی و همچنین مبتنی برروش اسنادي(کتابخانه اي) است. حجم نمونه دراین تحقیق 150 پرسشنامه درنظرگرفته شده است. انجام نمونه گیري باتوجه به دردسترس نبودن فهرستی ازجامعه آماري،به صورت غیراحتمالی ازنوع دردسترس میباشد. لازم به ی ادآوري است پرسشنامههاازطریق حضورفیزیکی درمنطقه موردمطالعه دردوره زمانی نیمسال اول سال 1395 و درمیان گردشگرانی که منطقه تفریحی- توریسی ناهارخوران را انتخاب کرده بودندتوزیع و تکمیل شد. بطوریکه داده هاي بدست آمده به وسیله روشهاي تحلیل عاملی وضریب موردتجزیه وتحلیل قرارگرفت. نتا یج تحقی ق spss همبستگی پیرسون وبا استفاده از نرم افزارنشان می دهدکه چهارعامل کیفیت خدمات،کیفیت محیطی،کیفیت رفتارجامعه میزبان وهزینه خدمات می توانندبیش از 56 درصدواریانس کل متغیرهاي موردبررس ی راتبیی ن کنند . همچن ین آزمون پیرسون نشان دادکه بین عوامل مذکورومیزان رضا یت گردشگران همبستگ ی معنادار ي وجوددارد. به طوریکه چهارعامل کیفی ت خدمات،ک یفیت محیطی،کیفی ت رفتارجامعه میزبان وهزینه خدمات درکنارشرایط آب وهوایی، وجودفضاهاي سبزوپارك وآرامش محیط ی به عنوان مهمترین عوامل مؤثربررضایت مندي وجذب گردشگران به منطقه تفریحی- توریسی ناهارخوران می باشد.

کلید واژگان :

گردشگری شهری،رضایت مندی گردشگران،تحلیل عاملی،منطقه تفریحی وتوریستی ناهارخوران گرگان



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک