پژوهش حاضر باهدف تعیین تأثیر آموزش بر کیفیت خدمات پشتیبانی دریایی با نقش انتقال آموزش و رضایت شغلی انجام شد. روش پژوهش توصیفی - پیمایشی از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش مرکز پشتیبانی دریایی مرزبانی ناجا که کارکنان اداره تعمیرات شناوری آماد و پشتیبانی در مرز دریایی استانهای ساحلی (بوشهر، بندرعباس، چابهار، بابلسر) بوده است که از طریق فرمول کوکران حجم نمونه 80 نفر به روش نمونهگیری ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه 27 سؤالی شین و تانک (2018) بود که روایی پرسشنامه از طریق خبرگی و ضریب نسبی روایی محتوایی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (7/0 و بالاتر) بدست آمده است. برای آزمون نرمال بودن دادهها از آزمون چولگی و کشیدگی و برای آزمون فرضیههای تحقیق از مدل یابی معادلات ساختاری و آزمون سوبل استفاده گردید. نرمافزارهای مورداستفاده در این پژوهش، SPSS23 و Smart PLS2 بود. نتایج پژوهش نشان میدهد که رضایت شغلی بهعنوان متغیر میانجی بین آموزش و کیفیت خدمات، انتقال آموزش بهعنوان متغیر میانجی بین آموزش و کیفیت خدمات و درنهایت رضایت شغلی بهعنوان متغیر میانجی بین انتقال آموزش و کیفیت خدمات مطرح میباشد. بنابراین مدیران سازمان موردمطالعه، میبایستی با فراهم نمودن شرایط لازم برای توسعه مهارتآموزی و انتقال مناسب آموزش، زمینه را برای افزایش میزان رضایت شغلی کارکنان، زمینه را ارتقای کیفیت خدمات فراهم نمایند.
کلید واژگان :آموزش؛ کیفیت خدمات؛ انتقال آموزش؛ رضایت شغلی
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک