چکیده :

، ارزیابی درست و دقیق یک اندیشه مشروط به تبارشناختی، یعنی بررسی ریشه هاي فلسفی، اجتماعی و تاریخی آن اندیشه، است. آموزش و تحقق اهداف سعادت پذیری جامعه، توجه به تولید دانش و توانمندسازی و پایبندی به تداوم توسعه ارزش ها و بینش ها امروز تحت تاثیر کارکرد خانواده است. سامانه نظام خانواده بر تعدیل هویت و ارتقا شخصیت انسان و تربیت افراد خانواده بر مبنای یک نظام تعلیم و تربیت شایسته ورجاوند استوار است. واکنشی عقلانی در رشد مرحله مسئولیت پذیری و اخلاق محوری سیاست هایی عاجل و آجل در نظام قانون گذاری، آموزش و پژوهش علمی مستند و بروز دارای اهمیت بیش از پیش است. رسیدن به اهداف کارکرد برابر آموزش در حوزه جنسیت، ناامیدی، کج اندیشی، کج سلیقگی و نامرادی را نمی پذیرد. برنامه های مدون، آموزش و هماهنگی را برای زدودن دغدغه جنسیت خانواده و جامعه پایدار می سازد. آموزش، نابرابری ها را به چالش می کشد یا تداوم می بخشد، اصلی است بسیار مهم که نیازمند ترسیم یک نظم کارآمد در اجراست. اصل منظم بودن و هماهنگی به معنی توازن دروس مختلف و مرتبط بودن مرحله های تعلیم و تربیت به یکدیگر و هماهنگی میان تربیت بدنی و روانی نیز، از نکته های مهم وحدت آموزشی است. هماهنگی در راستای شکوفایی ویژگی های جنسیتی و بهره مندی از مواهب تفاوت های جنسیتی، فرصت ها و زمینه های لازم، همواره برابر نیست، بلکه ایجاد بسترهایی است که موضوع آموزش جنسيت را در فراهم نمودن فرصت های برابر و امکان انتخاب درست بر پایه تفاوت های جنسیتی ذاتی قرار می دهد.

کلید واژگان :

آموزش، جنس جنسیت، خانواده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک