چکیده :

در طراحي شهرها، آنچه نخستين گام مطرح است، تناسب فضاهاي شهري با ميزان و نوع كاربردي هر يك از آنهاست. شبكه دسترسي از جمله كاربريهاي زيرساختي در برنامه ريزي شهري بوده و عملكرد مورد انتظار از آن، سهولت و رواني آمدوشد شهروندان و وسايل نقليه سبك مي باشد. پهنا، درازاي شبكه، زيرسازي و نوع پوشش، سطح گذرگاهها، زاويه ديد رانندگان و ... همگي حاكي از در نظر گرفتن خودروهايي با طول و عرض و وزن مشخص و محدود در طراحي اين شبكه ها هستند. بديهي است اگر خودرويي با چندين برابر طول، دهها تن بار، ارتفاعي بلند، صدايي مهيب و ميزان بالايي از آلودگي هوا وارد شبكه دسترسي محدود شهري شود چه پيامدي براي شهروندان به ارمغان مي آورد

کلید واژگان :

حمل و نقل، پايانه هاي مسافربري، فضاهاي شهري، شبكه دسترسي، شهروندان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک