چکیده :

زنان همواره نقش بي‌بديل و تاثيرگذاري در تحکيم و بالندگي يا سستي و از هم‌گسيختگي نهاد خانواده بر عهده داشته‌اند. بي‌دليل نيست که اين قشر از جوامع، به ويژه در سالهای اخير، در کانون توجه رسانه‌ها و ديگر ابزارهاي ترويج مؤلفه‌هاي اجتماعی و فرهنگی بوده‌اند. لذا در عصر حاضر که رسانه‌ها قوي‌ترين ابزار براي طرح و رواج انديشه‌ها و کارآمدترين وسايل براي نفوذ فرهنگها و نگرشها به قلب جوامع هستند، بحث «زن در رسانه‌ها» به عنوان يک بحران جهاني، عرصه‌اي است که مي توان در آن با استفاده از آموزهاي ديني و اسلامي، به دفاع از مفاهيم و ارزشهاي اخلاقي پرداخت. اين عرصه، براي ما که سخن بسياري در لزوم حفظ کرامت و عفت زن داريم، زمينه آماده و فراهمي است تا به آنان که عميق‌تر به مسائل مي‌انديشند و از منظر فراتري جريان فرهنگي و ضد فرهنگي دنياي معاصر را دنبال مي‌کنند، تجربه‌ها و آزموده‌ها را يادآور شويم. بدين لحاظ جهت آشنايی علاقمندان و پژوهشگران، در اين مقاله، پايان نامه‌هايي که به طور خاص مبحث «زن و رسانه» را دستمايه پژوهش و کنکاش خود قرار داده‌اند، همراه با اطلاعات کتابشناختي و چکيده ارائه مي‌گردد

کلید واژگان :

زنان، رسانه‌های گروهی، پايان‌نامه‌ها



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک