چکیده :

آموزش، یکی از جنب ههای مهم در گسترش کارآفرینی است که مورد توجه ویژ هي كشورهاي جهان واقع شده است. با توجه به مطالعات مختلفی که صورت گرفته ثابت شده که ویژگ یهای کارآفرینان اغلب اکتسابی است و نه توارثی و از این رو در حال حاضر آموزش کارآفرینی به یکی از مهمترین و گسترد هترین فعالی تهای دانشگاه ها تبدیل شده است. با توجه به این که کارآفرینی و اشتغال در روند رشد و توسعه ی اقتصادی و اجتماعی کشورها نقش و تأثیر به سزایی دارد، دولت ها برای آموزش کارآفرینی به نیروی انسانی در جامعه تلاش های قابل توجهی از خود نشان می دهند. به خصوص در سال های اخیر در کشور عزیزمان ایران نیز بسیاری از دانشگاه ها با ایجاد مراکز کارآفرینی و توسعه آموزش کارآفرینی به دانشجویان و برگزاری دوره های مختلف آموزشی کوشش فراوانی نموده اند. در این مقاله سعی بر آن شده، ابتدا مقدمه از موضوع ارائه شود و سپس به تعريف كارآفريني، اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی، اهداف آموزش کارآفرینی، نياز به درس كارآفريني در دانشگاه هاي كشور، دانشگاه کارآفرین، اهداف دانشگاه ها در گسترش کارآفرینی، ویژگ یهای دانشگاه کارآفرین، شاخص های فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاه و در پايان به نتيجه گيري و پيشنهادها پرداخته شده است

کلید واژگان :

آموزش عالی )دانشگاه( – توسعه – کارآفرینی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک