چکیده :

در این مقاله به بررسی تأثیر روش تدریس مشارکتی بر حقوق شهروندی دانش آموزان سال اول متوسطه شهر ایرانشهر پرداخته شده است. اهدافی که در این پژوهش دنبال می شود توانمند سازی حقوق شهروندی، بررسی عوامل تأثیرگذار بر حقوق شهروندی و بهبود عملکرد نظام آموزشی می باشند. جامعه آماری دانشآموز دختر مقطع متوسطه شهر ایرانشهر میباشد. روش 027دانش آموز پسر و 087این پژوهش شامل نفره که 22 نمونهگیری این تحقیق از نوع خوشهای چند مرحلهای است. حجم نمونه ی پژوهش از چهار کلاس نفر می باشند. روایی و پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ با 077مجموع تعداد دانش آموزان آن نیز بدست امده است .نتایج نشان داد که میانگین نمرات تربیت شهروندی گروه آزمایش پس از حذف 7/88ضریب تأثیر پیش آزمون نسبت به گروه کنترل بیشتر گردیده است که این نشان دهنده تأثیر تدریس مشارکتی در تربیت شهروندی گروه آزمایش می باشد.

کلید واژگان :

روش تدریس مشارکتی ، حقوق شهروندی ، دانش اموزان سال اول متوسطه ایرانشهر.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک