فعالان حوزه ارتباطات و فضای مجازی با مفهوم درهم آمیختگی مرزهای جغرافیایی مواجه شده اند و برخلاف گذشته که انسان ها برای حفظ مرزهای نمادین اجتماع (کوهن) در راه آرمان های خود جان خود را از دست می دادند، در شرایط کنونی کشوری چند میلیاردی از ملیت های مختلف، بدون مرز، بدون هیچ خط و ربط مشخصی به وجود می آید. کشوری با انبوه تنهایان (رایزمن) با افکار و عقاید متفاوت که فضای مجازی، دور خود گرد آورده است و حاکمان این کشور جدید، اهالی خود را در حبابی بلورین می نگرند و به کوچکترین زوایای پنهان و آشکار آنها آگاهی دارند. برای عده ای از متخصصان رسانه و ارتباطات این سوال مطرح می شود که «چگونه می توان ضمن استفاده از شبکه های اجتماعی نسبت به حفظ و تمرکز بر روی فرهنگ اقوام، ملل و قومیت ها اقدام نمود» این پژوهش با استفاده از روش کتابخانه ای در پی آن است که پاسخی برای این سوال بیابد.
کلید واژگان :فضاي مجازي، شبكه هاي اجتماعي، هويت ، قوميت
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4160912854624462
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : ماهنامه مديريت رسانه
- برگزار کنندگان :
- ISSN : ماهنامه مدیریت رسانه، پیاپی ۱۷
- تاریخ ثبت : 1399/10/08 07:39:06
- ثبت کننده : معصومه اسمعيل نژاد
- تعداد بازدید : 185
- تعداد فروش : 0