چکیده :

این مقاله 93 شرکت با فناوری پیشرفته فهرست شده در سال 2019 در بازار سهام A چین را انتخاب می کند و به طور جامع شش متغیر را در سه سطح، یعنی ضمانت داخلی، مشوق های داخلی، و مؤسسات خارجی، از طریق تحلیل مقایسه ای کیفی فازی (fsQCA) ادغام می کند. بر این اساس، در مورد عوامل متعدد همزمان و مسیرهای مختلف محرک کارآفرینی بحث شد. نتایج نشان می دهد که (1) یک عامل واحد لزوماً منجر به کارآفرینی بالا نمی شود. (2) کارآفرینی بالا را می توان از چهار مسیر تحریک کرد: مکانیسم رانندگی با انگیزه حقوق به عنوان اصلی و مکانیسم بازار به عنوان پشتیبان، مکانیسم محرک با مداخله دولت و مکانیسم بازار به عنوان محرک های هم افزایی، مکانیسم رانندگی با عدالت و قدرت کنترل به عنوان محرک های دوگانه تحت موسسات خارجی، و سازوکار رانندگی با نهادهای خارجی و مشوق های داخلی به عنوان رانندگان مشترک. (3) رقابت در بازار نقش مهمی در تحریک کارآفرینی ایفا می کند، در حالی که قابلیت مدیریت کارآفرینی را سرکوب می کند. (4) کارآفرینی غیربالا می تواند با پنج مسیر ایجاد شود که نسبت به پیکربندی های کارآفرینی بالا نامتقارن هستند.

کلید واژگان :

واژه های کلیدی : کارآفرینی ، اقتصاد ، شرکت های فناور ، فناوری ، خلاقیت ، رشد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک