چکیده :

این مقاله مقیاسی برای اندازه‌گیری قابلیت یادگیری سازمانی پیشنهاد می‌دهد که روایی آن در نمونه‌ای از 111 شرکت صنعت شیمایی اسپانیا مورد تایید قرار گرفت. از منظر راهبردی، مقیاس اندازه‌گیری به شناسایی اجزایی می‌پردازد که قابلیت یادگیری را شکل مدهند و ماهیت پیچیده و چند بعدی آن را آشکار می‌سازند. شواهد مربوط به روایی مقیاس حاکی از آن است که می‌توان از این ابزار در فعالیت‌های پژوهشی آتی که نیازمند ابزاری برای اندازه‌گیری قابلیت یادگیری است، استفاده نمود. همچنین، این مقیاس می‌تواند اطلاعات مورد نیاز برای آن دسته از مدیرانی که مایل به بهبود قابلیت یادگیری شرکت‌هایشان هستند، فراهم آورد.

کلید واژگان :

یادگیری سازمانی؛ قابلیت استراتژیک؛ اندازه‌گیری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک