چکیده :

هدف از پژوهش حاضر، بررسی کارکردهای رسانهها در ترویج ورزش همگانی شهر کرمانشاه است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش کلیه کارشناسان رسانهای، اساتید تربیت بدنی و شرکت کنندگان در ورزش همگانی شهر کرمانشاه بود که از روش نمونه گیری غیرتصادفی استفاده و 174 نفر به پرسشنامه پژوهش پاسخ دادند. از پرسشنامة بازبینی شده مرادی و همکاران تایید شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از )α=0/ 1390 ( استفاده شد که روایی آن توسط خبرگان و پایایی آن با روش آلفای کرونبا ) 79 ( شاخصهای توصیفی، آزمون کروسکال والیس و آزمون فریدمن استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که از دیدگاه هر سه گروه فرهنگ سازی بالاترین میانگین و آموزش پایینترین میانگین را در توسعة ورزش همگانی داشت. نتایج آزمون کروسکال والیس نشان داد که تفاوت معناداری بین دیدگاه سه گروه درمورد کارکردهای رسانههای جمعی در توسعة ورزش همگانی وجود نداشت. نتیجهگیری میشود که تمرکز هیات ورزش همگانی، اداره ورزش و جوانان بر فرهنگ سازی ورزش همگانی، آموزش، اطلاع رسانی و مشارکت اجتماعی به مثابه مهمترین کارکردهای رسانههای جمعی در توسعه ورزش همگانی شهر کرمانشاه باشند.

کلید واژگان :

ورزش همگانی، فرهنگ سازی، آموزش، اطلاع رسانی، مشارکت اجتماعی، رسانه.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک