هدف اصلی این پژوهش تحلیل صلاحیت هاي حرفهاي معلمان در تبیین خودراهبري در یادگیري دانش آموزان شهر سنندج بود. جامعه 1392 تشکیل دادهاند که با استفاده از روش - آماري این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر سنندج در سال تحصیلی 93 نمونهگیري تصادفی ساده تعداد 300 نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدهاند. براي گردآوري دادههاي مورد نیاز از پرسش نامه محقق ساخته صلاحیت هاي حرفه اي معلمان و پرسش نامه خودراهبري در یادگیري ویلیامسون ( 2007 ) استفاده شده است. پایایی پرسش نامهها با استفاده از 0 برآورد گردید. براي تجزیه و تحلیل یافته هاي / 0 و براي خودراهبري 91 / ضریب آلفاي کرانباخ براي پرسش نامه صلاحیت هاي حرفهاي معلمان 86 پژوهش از روش کمی، آمارتوصیفی و استنباطی و ضریب همبستگی پیرسون و همبستگیهاي دو متغیره و معادلات ساختاري استفاده شد. یافته هاي هاي ¬ پژوهش نشان داد که بین صلاحیتهاي حرفهاي معلمان و خودراهبري در یادگیري دانش آموزان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و صلاحیت حرفهاي معلمان، خودراهبري دانشآموزان را تبیین میکند. همچنین صلاحیت حرفهاي معلمان از بین مؤلفههاي خودراهبري دانشآموزان، بیشترین اثر را بر روي فعالیت یادگیري و کمترین اثر را بر استراتژي یادگیري دانشآموزان داشته است.
کلید واژگان :صلاحیتهاي حرفهاي معلمان، خودراهبري، یادگیري، دانشآموزان.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک