چکیده :

رسانه ها بعد اجتناب ناپذیر جامعه جدید جهانی اند و از جهات مختلف بر هستی آحاد مردم تاثیرگذارده اند. نقش و جایگاه آنها در حدی است که نمی توان زندگی را بدون حضورشان قابل تصور دانست. آنها قسمتی از محیط پیرامون ما را تشکیل می دهند و این قسمت چنان فعال، موثر و کارآمد است که افراد دیگر محیط را نیز زیر پوشش قرار می دهند. با گسترش و توسعه وسایل ارتباط جمعی و نامیدن عصر حاضر به عصر اطلاعات، بعید نیست که انسان امروزی را انسان رسانه ای و فرهنگ جدید را محصول تبلیغات وسایل ارتباط جمعی بدانیم. سواد رسانه ای شناخت عمیقی ازآنچه که در فضاهای رسانه ای می گذرد به افراد می دهد. امروزه سازمان‌های رسانه‌ای با تغييرات و تحولات سريعي مواجه می‌باشند و بايد فعالیت‌های خود را طوري برنامه‌ریزی و هدايت نمايند كه در محيط رقابتي موفقيت كسب نموده و تداوم حيات داشته باشند با توجه به مفهوم برنامه‌ریزی استراتژيك، اين امر مستلزم به‌کارگیری اين نوع برنامه‌ریزی است. لذا مدیران رسانه نیز به عنوان برنامه ریزان سازمان های رسانه ای، باید برای ارتقای سطح سواد رسانه ای مخاطبان خود، این اصول را رعایت کند.

کلید واژگان :

مدیریت راهبردی، برنامه‌ریزی استراتژیک، رسانه، سواد رسانه ای



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک