چکیده :

دسترسي به اطلاعات در حوزههاي مختلف علمي، فرهنگي و اجتماعي حق اوليه و اساسي عامه مردم است وليکن فراهمآوردن امكانات کافي و منابع انساني متخصص به همراه تجهيزات مناسب الكترونيكي در نقاط دوردست و محروم، كاري دشوار و پرهزينه است. با به کارگيري فنآوري مخابراتي و اطلاعاتي، افراد جامعه قادر خواهند بود از دسترسي يكسان دادهها و اطلاعات بهرهمند شوند و اعمال و کردارهاي خود را به نحو مناسبتري ساماندهي و اداره كنند. بنابراين براي اينکه دانشآموختگاني با کارايي لازم در جامعه اطلاعات- محور داشته باشيم بايد رويکردي جديد نسبت به آموزش و يادگيري ايجاد کرده و جهت پيادهسازي آن نياز به تکنولوژي اطلاعات و استفاده از ابزارهاي اطلاعاتي موجود است. منظور از آموزش الکترونيکي، بهطور کلي بهرهگيري از سيستمهاي الکترونيکي، مانند رايانه، اينترنت، سيستمهاي چندرسانهاي با هدف صرفهجويي در وقت، هزينه و يادگيري بهتر و آسانتر است. در اين مقاله، جهت بررسي نحوه عملکرد سامانه توليد محتواي الکترونيکي (ستما)، يکجامعه آماري از بين افرادي که با اين سامانه آموزش ديدهاند و به اينترنت دسترسي دارند، به طور تصادفي انتخاب شدهاند. تحليل دادهها با استفاده از روشهاي انجام شده است. نتايج نشان داد که عوامل بسياري در مؤفقيت SPSS آمار توصيفي و استنباطي و به کمک نرمافزار نرمافزار توليد محتواي الکترونيکي مؤثرند و عليالخصوص امکانات موجود در قسمتهاي مديريت توليد محتوا و نمايشمحتواي آموزشي در زمينه مؤفقيت عملکرد آن نقشبهسزايي دارند.

کلید واژگان :

یادگیري الکترونیکی، محتواي الکترونیکی، ابزار تألیف، مدیریت محتوا



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک