چکیده :

در اغلب پژوهش های انجام شده در سازمان آموزش و پرورش بیشتر به زیر شاخه های مدیریت پرداخته شده و به مدیریت کیفیت جامع(TQM) به عنوان موضوع مهم و فراگیر که از جنبه های مختلف یک سازمان را مورد بررسی قرار داده و ارزیابی می کند و سعی در پیشرفت آن دارد کمتر پرداخته شده است. دراین پژوهش نظام مدیریت کیفیت فراگیر درسازمان آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار گرفه شده وتاثیر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)بر اعتماد سازمانی در سازمان آموزش و پرورش مشخص شده است. این پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی است و از لحاظ ماهیت و روش توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه ی آماری این پژوهش عبارت است از مدیران و کارشناسان سطوح مختلف ادارات سازمان آموزش و پرورش و همچنین مدیران و معاونان وکادر مدارس بوده و از روش نمونه گیری طبقه بندی- تصادفی استفاده شده است.روش کار بر مبنای آمار استنباطی (تحلیل همبستگی داده ها) بوده و و برای تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار spssاستفاده شده است. نتایج نشان داد که اختلاف معناداری بین اجرای (TQM) و اعتماد سازمانی در سازمان آموزش وپرورش وجود دارد.

کلید واژگان :

کلمات کلیدی:مدیریت کیفیت فراگیر،اعتماد سازمانی، آموزش و پرورش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک