چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی بین ابعاد جو سازمانی از قبیل: وضوح و توافق اهداف، وضوح و توافق نقش¬ها، رضایت از پاداش، رضایت و توافق بر رویه ها و اثر بخشی ارتباطات با کارآفرینی درون سازمانی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کارمندان دانشگاه پیام نور مشکین شهر می باشد که تعداد آن ها 36 نفر می باشد. از بین جامعه آماری در نظر گرفته شده با توجه به اهمیت موضوع نمونه گیری انجام نشد و کل جامعه آماری به عنوان برای تجزیه تحلیل انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها مطالعات کتابخانه ای و مطالعات میدانی می باشد. به منظور جمع آوری داده های حاصل از مطالعات میدانی از پرسش نامه کارآفرینی درون سازمانی و پرسش نامه جو سازمانی استفاده شد. روایی پرسشنامه ها به صورت صوری مورد تائید قرار گرفت و پایایی آن ها توسط آلفای کرونباخ محاسبه شد و در نهایت برای پرسش نامه کارآفرینی درون سازمانی به عدد 0.78 و برای پرسش نامه عوامل تشکیل دهنده مدیریت دانش به عدد 0.88 رسیدیم. در این پژوهش برای آزمون فرضیه های تحقیق از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. داده ها توسط نرم افزار 18 SPSS مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد: کلیه ابعاد جو سازمانی با کارآفرینی درون سازمانی رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد و از بین عوامل جو سازمانی بیش ترین ضریب همبستگی با کارآفرینی درون سازمانی را رضایت و توافق بر رویه ها به خود اختصاص داده است. همچنین از نظر گرایش به کارآفرینی درون سازمانی دانشگاه پیام نور مشکین شهر می توان گفت: که 11.1% کارکنان در حد متوسط، 80.6% در حد زیاد و 8.3% در حد خیلی زیاد می باشد.

کلید واژگان :

کارآفرینی درون سازمانی، جو سازمانی، رضایت و توافق بر رویه¬ها، وضوح وتوافق اهداف



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک