چکیده :

محيط كنوني سازمانهـا را هرچه بيشتر به شيوه هاي جديد مديريت سوق مي دهد و گرايش به سبك مديريت مشاركتي يكي از گزينه هاي اين مبحث است. در اين چارچوب، اصلاح تاثير مؤلفه هايي كه بر موفقيت اين فعاليتها موثرند ضروري است. كار ما بر درك فــرهنگ سازماني به عنوان يك عنصر كليدي در اين مورد متمركز خواهدبود. در مقاله حاضر، با هدف معرفی فرهنگ سازمانی و نقش و اهمیت آن در اجرای موثر سبک مدیریت مشارکتی سازمان ، ضمن مروری استنادی اما مختصر بر ادبیات موضوعی مربوط به مدیریت مشارکت، سیر تکوین مدیریت مشارکت، موانع و محدودیت های فراروی اجرای نظام مشارکت، به مطالعه فرهنگ سازمانی، اهمیت شناخت فرهنگ سازمانی، و عوامل تعیین کننده در شکل گیری فرهنگ سازمانی اقدام شده است. در پایان مقاله، ضمن مرور تاثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت مشارکت، موارد مذكور جمع‏بندي شده، بحث‌ونتيجه‌گيري، كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.

کلید واژگان :

فرهنگ- سازمان- مدیریت- مشارکت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک